Velkommen. Hvis du kan læse dette betyder det at du endnu ikke har oprettet en bruger eller har logget ind. Opret en gratis bruger her og med få klik får du mulighed for at bruge hele forummet samt adgang til alle sektioner, grupper, album m.m. Vi glæder os til at byde dig velkommen.
Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: Magtor & Hundemassage

All generalizations are false, including this one. AnneMette's avatar
    Reg.dato
    Feb 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    1307
    Tagget i tråde
    660 indlæg
    Quoted
    2004 indlæg
    Omdømmekraft
    29

Magtor & Hundemassage

I går mødte jeg op hos Magtor, tidligere Moonsisters til den første omgang hundemassage jeg nogensinde har overværet eller ladet en af mine hunde deltage i.
    Egenlig har jeg holdningen at der er alt for meget "nyt og smart" i hundeverdenen og at mange ukritisk brænder penge af på alverdens mere eller mindre sære ting af endnu mere sære årsager.

Men jeg havde besluttet mig for at give det en chance og at gå ind til det med et åbent sind. Uanset at fordomme trykkede godt på allerede på vej derud

Anyway, kl. 16.45 ankom jeg efter kun at have kørt forkert en gang. Det er stort - for mig. Og jeg havde endda gps med.
    Jeg fandt en p-plads og en græsplæne foran mig som jeg benyttede til at lade Cirka rende lidt rundt på inden jeg gik ind.

Jeg havde med vilje valgt Cirka, min mest forkælede og morsyge hund, med bagtanken at så kom de da på arbejde De færreste kan komme til at nusse hende. ikke fordi hun gør noget. Hun gider bare ikke andre mennesker og er mest tilfreds når hendes moar er lige ved siden af.

Efter kort tid kom Christian som ejer Magtor så ud, efterfulgt af Rikke som skulle massere Cirka. Der blev hilst på, Cirka lettere reserveret (yes, alt er som det plejer) og mig mere imødekommende.

Jeg "kender" Christian fra hundeklubben, ved at han er meget optaget af og interesseret i hunde og har hørt gode ting om hans virksomhed gennem andre i klubben.

Rikke derimod kendte jeg ikke, har aldrig hørt om og jeg vil gerne indrømme at trods løftet om et åbent sind skulle jeg lige se hende lidt an.

Hun kiggede lidt på Cirka uden at gøre det vilde ud af hendes manglende labrador attitude og vi fik en lille uformel snak om bla. udseende, temperament og brug af hunden.

IMG_0800.JPG
    Her sidder Cirka klar foran skiltet inden vi går ind.

Inde i klinikken blev vi vist ind i et rum bestående af en sofa, en madras, en briks og en pc. Vi startede ud med at jeg blot skulle lade Cirka undersøge det hun ville mens Rikke stillede nogle spørgsmål.

Cirka indtog sofaen og virkede ikke synderligt påvirket af de nye omgivelser.
    IMG_0801.JPG

Godt bevæbnet med godbidder satte jeg mig ned ved siden af, og forsøgte udfra bedste evne at besvare samtlige spørgsmål Rikke stillede. Jeg skulle bla. fortælle hvornår Cirka var født, om hun havde fået røngtenfotograferet hofter og albuer, hvad hun blev brugt til, hvor hun foretrak at sove og mange flere ting.

Rikke tastede det hele ind på computeren mens Cirka og jeg hyggede os i sofaen.
    IMG_0802.JPG

Herefter startede det sjove. Cirka skulle nu undersøges og masseres af Rikke og jeg var forberedt på en hund i skødet der absolut ikke havde interesse i det her nye påfund. Vi satte os ned på madrassen og Rikke lagde ud med at hilse i et lyst tonefald og med siden til Cirka.

Så billigt et trick Og det virkede. Interessen var skabt og mens vi mennesker sludrede kunne Rikke stille og roligt nærme sig en hund der lod nysgerrigheden overvinde forbeholdet.

Jeg spurgte Rikke ud om hendes baggrund og fik at vide at hun kommer fra en jægerfamilie. Godtnok havde de Kleiner Münsterlænder men Rikke har haft jagttegn siden hun var 18 år så også hos ejeren scorede hun nogle billige points

Stille og roligt og med hjælp af godbidder blev Cirka gået igennem. Først bagparten, siden arbejdede hun sig op gennem kroppen og vi sluttede af med hals/forpart.

På et tidspunkt lukkede min lille hund øjnende og slap en lille vind :redface: Ingen tvivl om at der var tidspunkter hvor hun nød det.

Konklusionen blev, at Rikke fandt følgende på Cirka:

Lille smule skævt bækken. Fremskudt til højre. Dette rettede Rikke faktisk på stedet ved at bruge Kranio Sakral. En metode jeg ikke engang kan udtale og alene ordet fik mine øjenbryn helt op under loftet.

Så fandt hun spændte lændemuskler i begge sider. Meget anspændthed omkring venstre skulderblad. Større muskelmasse i højre side af nakken, startende fra baghovedet.

Jeg fortalte Rikke at Cirka svømmer meget. Hele året rundt, hvorfor hun sagde at så ville hun forvente at kunne mærke det på forpartiet af hende. Derefter besluttede jeg mig for, at jeg ikke ville give flere oplysninger for at teste hvad hun ellers fandt og om det stemte overens med egne formodninger og Cirka´s historie.

Og faktisk stemte det fundne meget godt overens med Cirka´s "livshistorie". Hun havde et slemt uheld for noget tid siden hvor hun bragede sammen med Ally og faktisk blev så skadet af det at hun måtte få fjernet to tænder. Dette sammenstød kan have været hvad Rikke fandt omkring skulderblad og den øgede muskelmasse i nakken på højre side.

Bækkenet kan jeg ikke umiddelbart forbinde med noget. Det kan være fra fødslen, fra leg, whatever. Men det blev rettet og skulle ikke længere være et problem.

Her er lidt billeder fra behandlingen:
    IMG_0803.JPG

IMG_0806.JPG

Da jeg fik "diagnosen" var jeg forberedt på at få at vide at min hund selvfølgelig skulle møde ind mindst hver 14. dag til behandling og sikkert også fodres med alverdens alternative remedier. Så jeg blev overrasket da Rikke faktisk sagde, at det hun havde fundet ikke var behandlingskrævende.

Hun sammenlignede det lidt med den ømhed jeg selv kan få efter en lang dag på kontoret. Lidt massage til at løsne op vil give øget velvære men det er ikke behandlingskrævende som sådan. Det vil jeg gerne indrømme at det havde jeg ikke regnet med at få at vide.

Da jeg forlod klinikken holdt jeg godt øje med Cirka for at se om jeg kunne spotte en forandring efter denne behandling.
    Umiddelbart synes jeg at hun havde en højere haleføring end vanligt men dette kan altså også skyldes at hun følte sig tryg kontra da vi først ankom.

I dag har jeg så luret på, om jeg har kunnet se en forskel. Umiddelbart vil jeg sige at haleføringen altså er højere end normalt. Jeg synes jeg ser en større løsgjorthed bagtil end hun normalt løber med.

Min tvivl om det nu bare er mig der blevet hjernevasket af dette nymodens påfund fik mig til at opsøge naboen og høre en andens mening og han bemærkede det samme. Uden at vide at vi havde været forbi en massør (Iøvrigt var hans kommentar da jeg fortalte om massagen bagefter om det ikke var lidt overdrevet? Det er jo bare en hund).

Og hvad er så konklusionen? Tja, for mit vedkommende har jeg nu set hvordan en massør arbejder. Jeg har fået en snak med en massør som fremstod som meget ærlig. Både omkring hvad de laver og om hvorvidt det er nødvendigt for en ellers sund og rask hund der er i brug til f.eks jagt i mit tilfælde.

Jeg mener selv at kunne se en ændring. Hvorvidt den har været nødvendig? Det ved jeg ikke. Min hund nød behandlingen og ser ud til at være ved godt mod i dag så svaret må vel være at det nok ikke er så tosset som jeg først antog.

Jeg kunne godt finde på at bestille en tid til Ally så hun også kunne prøve det. En ældre hund som er blevet forholdsvist hårdt brugt gennem det meste af hendes liv, som har fået hvalpe og som så småt viser tegn på at hun desværre ikke er udødelig kunne sikkert have gavn af en massør som også kan udføre laserterapi, kranio sakral og som absolut er vidende og fintfølende omkring hunde.

Rikke Bruun har i dag rottweilere som hun bruger til IPO og kan findes HER
    I uge 42 og 43 er der halv pris på behandlingen hvorfor man får to timers gennemgang/behandling af sin hund for 180,- kr.

Det skal siges at det kun er første gang det tager to timer. Dette åbenbart fordi den første gang bruges til at få oplysninger om hunden samtidig med at man giver den tid til at vænne sig til omgivelserne og det at skulle have massage.

Og det var så min erfaring med hundemassage
    We give dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare. And in return, dogs give us their all. It’s the best deal man has ever made

Super Moderator Michelle's avatar
    Reg.dato
    Mar 2010
    Emner
    132
    Tagget i tråde
    49 indlæg
    Quoted
    49 indlæg
    Omdømmekraft
    7

Sv: Magtor & Hundemassage

Det lyder jo altsammen meget godt, og jeg får da lyst til at bestille en tid til mine tosser, når nu de ligefrem har tilbud

Må indrømme at jeg generelt osse er lidt skeptisk med den slags ting, men har jo fået masseret Axel flere gange, og både set under og efterfølgende at han nød det, og at hun faktisk har kunnet løsne op for nogen ting.

Erfaren Bruger Jeanette's avatar
    Reg.dato
    Mar 2010
    Sted
    Herfølge
    Emner
    96
    Tagget i tråde
    387 indlæg
    Quoted
    187 indlæg
    Omdømmekraft
    9

Det lyder som et godt og givtigt besøg for både dig og Cirka

Jeg kan også se, at Luna går løsere og kommer hurtigere i trav, når vi har været afsted til massør. Og kan se, når det er ved at være tid til besøg igen.

Men fedt, at hun lige fik scoret nogle billige point

Og tak for billeder
    Hilsen Jeanette og Luna Sov sødt lillemand, du er savnet

Erfaren Bruger
    Reg.dato
    Jun 2010
    Emner
    42
    Tagget i tråde
    0 indlæg
    Quoted
    3 indlæg
    Omdømmekraft
    5

Man får helt lyst til at prøve.

Hende Rikke hun lyder som en behagelig person.

Hvorfor skulle massage ikke også hjælpe på hunde, når det hjælper på os, at få løsnet op for de ømme muskler.

BHP/IPO moderator CH.'s avatar
    Reg.dato
    Mar 2010
    Sted
    Det Sydfynske Øhav
    Emner
    38
    Tagget i tråde
    36 indlæg
    Quoted
    82 indlæg
    Omdømmekraft
    6

En dejlig oplevelse, synes jeg at kunne læse

En lidt sjov ting er den skepsis der.

Hos os er hundemassage ikke noget man imødegår med skepsis - tværtimod. Vores hunde (altså IPO/BHP-hunde) bliver udsat for en hel del fysiske ekstremer når de træner, så at de får massage er ret udbredt.
    Man gør også stor brug af kiropraktik af samme årsag, og med stor tilfredshed.

Så jeg undrer mig ikke så meget over det, du kan se og det, I har oplevet, AnneMette. For mig er det lidt en selvfølgelighed

Bettina Mortensen
    Reg.dato
    Sep 2010
    Sted
    Silkeborg
    Emner
    1
    Tagget i tråde
    0 indlæg
    Quoted
    0 indlæg
    Omdømmekraft
    0

Lyder rigtig som en god oplevelse.
    Jeg skal selv til massage kursus med min hund.
    Det er over to gange.

Dag 1.
    Lær at massere din hund til husbehov.
    Teori aftenen, hvor hundemassør Kirsten Hansen gennemgår hundens anotomi og massagens gode egenskaber.

Dag 2.
    Lær at massere din hund til husbehov.
    Denne dag er 5 hunde fra klubben med, således at i lære at massere hunden med Kirsten ved hånden.

Det er hvad jeg ved om det, så jeg glæder mig da til det.

Super Moderator Astrid's avatar
    Reg.dato
    Mar 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    148
    Tagget i tråde
    318 indlæg
    Quoted
    493 indlæg
    Omdømmekraft
    11

Sjovt at høre lidt mere om, hvad det her hundemassage er for noget. Jeg har samme skepsis som du havde, så det er rart at høre lidt om dine overvejelser.

Det lyder som om, at det har hjulpet Cirka til at få løsnet op, så det er da super.

Reg.dato
    Feb 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    1307
    Tagget i tråde
    660 indlæg
    Quoted
    2004 indlæg
    Omdømmekraft
    29

Citer Oprindeligt indsendt af Golden forever Se indlæg
    Hvorfor skulle massage ikke også hjælpe på hunde, når det hjælper på os, at få løsnet op for de ømme muskler.
    Det har du ret i. Men hvor mange bruger det til hunde?
    Hvis dette ikke var blevet tilbudt mig ved et tilfælde havde jeg sikkert ikke prøvet det endnu.

Citer Oprindeligt indsendt af CH. Se indlæg
    Hos os er hundemassage ikke noget man imødegår med skepsis - tværtimod. Vores hunde (altså IPO/BHP-hunde) bliver udsat for en hel del fysiske ekstremer når de træner, så at de får massage er ret udbredt.
    Man gør også stor brug af kiropraktik af samme årsag, og med stor tilfredshed.
    Rikke fortalte om IPO hundene og lidt om de krav der stilles til dem. Jeg har selvfølgelig inviteret hende til at deltage herinde også, men hun sagde det samme som du gør.

Hvor længe har det været brugt i "jeres" kredse? Det har vel også været en nyhed for jer på et tidspunkt og hvor udbredt er det egenligt (hos jer)?
    We give dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare. And in return, dogs give us their all. It’s the best deal man has ever made

BHP/IPO moderator CH.'s avatar
    Reg.dato
    Mar 2010
    Sted
    Det Sydfynske Øhav
    Emner
    38
    Tagget i tråde
    36 indlæg
    Quoted
    82 indlæg
    Omdømmekraft
    6

Nu er jeg jo selv superny i sporten, så historien omkring dette her kender jeg ikke særlig godt.

MEN - jeg ved dog at det i høj grad er tiltagende og især brugen af kiropraktik er stærkt opadgående.
    Da vi startede i 2006 var udstrækningsøvelser ikke noget, der endnu var nået den almindelige hundefører - tror mest det blev brugt blandt dem, der for alvor havde brug at forebygge skader, nemlig eliten. Det er nu ganske almindelig brugt over hele linjen...

I 2006 var der en artikel i Schæferhundeklubbens medlemsblad - den kan ses her: http://www.schaeferhund.dk/files/Sch...den_2006_4.pdf side 12-13.
    Den beskriver lidt, at det her var nyt... Men siden er der sket rigtig meget.
    (Bemærk i øvrigt den dejlige hund på briksen - Cassius' far, Coffeys morfar )

Reg.dato
    Feb 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    1307
    Tagget i tråde
    660 indlæg
    Quoted
    2004 indlæg
    Omdømmekraft
    29

Det gad min pc så ikke lige loade lige nu Jeg kigger senere

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •