Se afstemningsresultat: Kan du skelne mellem racerne?

Stemmeafgivere
6. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja det kan jeg sagtens

1 16,67%
  • Nej det kan jeg ikke

5 83,33%
  • Ved ikke/vil ikke svare

0 0%
+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Umuligt at skelne imellem lovlige og ulovlige hunde

Skribent & programmør Redaktør's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2010
    Emner
    273
    Blog Entries
    6

Post Umuligt at skelne imellem lovlige og ulovlige hunde

Den 1. juli år blev 13 hunderacer forbudt i Danmark, men det er så at sige umuligt at skelne de ulovlige hunderacer fra de lovlige.

Den nye hundelov, der forbyder 13 navngivne hunderacer trådte i kraft 1. juli. Forbuddet gælder ikke ulovlige hunde født inden den 17. marts 2010, men de skal til gengæld altid gå i kort snor og med mundkurv.
    Ulovlige hunde som er født eller overdraget efter 17. marts skal altså aflives, hvis loven skal følges.
    Det er op til hundejeren at bevise, at kræet ikke er blandt de 13 racer på listen, hvis politiet får mistanke om, at den er ulovlig.

Farvel til hunden
    Hvis hundeejeren ikke kan bevise hundens racemæssige-uskyld, er det farvel til den firbenede.
    Men, nu er der lige det problem. at mange af de 13 racer på listen ligner helt lovlige hunde til forveksling.
    Det kan potentielt give det problem, at mange af landets hunderejere pludselig skal bruge deres og politiets tid til at bevise, at deres hund skam er lovlig.

Se hvor svært det kan være at skelne racerne fra hinanden: HER

Re: Umuligt at skelne imellem lovlige og ulovlige hunde

Jeg har lige siddet og kigget på alle de mange billeder af de forskellige hunde, og jeg må da nok indrømme, at det bestemt ikke var alle hundene jeg kunne se, og de var lovlige ellerulovlige
    Jeg er bange for, at vi ude på træningspladserne kommer til at se en masse blandinger, hvor vi ikke får hele sandheden om, hvilken blandinghund vi har med at gører, og det tror jeg, kan komme til at give et stort problem. Jeg har gået på et hold, hvor der også var en sort labrador, troede jeg, for det viste sig, at det var en blanding af labrador / amstaff, hvilket man ikke kunne se.

Med happy-vaps Astrid's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    16

Jeg indrømmer blankt, at jeg er helt håbløs til at skelne blandingshundene fra de rene racer - i hvert fald på de her billeder. Det er jo muligt at krydse på så mange måder, at man kan få næsten hvad som helst frem

Med Labradullerne..... AnneMette's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    103
    Blog Entries
    1

Jeg kan ikke altid skelne og det indrømmer jeg gerne.

Selv indenfor renracede hunde findes der store afvigelser og når man blander racerne er det ofte sværere at se hvad der er i.

På "min" træningsplads har vi hunde der påstås at være renracede men som jeg er 99,9% sikker på indeholder mere og noget andet.

Jvf. den nye lov er det hundeejerens opgave at bevise hundens race(r) men det kan blive uheldige situationer hvor man skal tjekke folk og det er næppe en god start for et godt samarbejde fremover. Jeg tror man som træner skal træde varsomt men samtidig er man nødt til overholde loven.

Golden Retriever ThaFisker's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    Strellev
    Emner
    13

Jeg kan virkelig ikke se forskel ..

Jeg synes også det var vildt at en blanding og en anden blanding, hvor der slet ikke er de samme racer indblandet, kan ligne hinanden SÅ meget

Pudsigt nok, så er der et billede af en lab (kan ikke lige huske om den er renracet) og modsat er der en blanding af noget lab/pit (tror jeg nok). Og der ser den lovlige hund mere "farlig og ond" ud end den ulovlige (øjnene) .... Så jeg kan da vidst bare sige "Godt, det ikke er mig der skal kunne se forskel" .....

Bruger Sanne Eringsson's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    lolland, maribo
    Emner
    4

jeg kan ret tit se forskæl på dem..

men der er jo også lige meget om politiet kan se forskælen på dem efter som loven er vent og det er hunde ejeren som skal bevise at hunden ikke er en af de ulovlig.
    lost my mind, if u find it don't give it back i don't use the damn thing anyway and i will just lose it again so it is totally pointless, see if you can sell it

+ Besvar emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg