+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Markedspladserne

Positiv hundetræning tak! runna's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    Danmark
    Emner
    4
    Blog Entries
    3

Markedspladserne

Har i andre været på markeder i år? Eller måske foregående år?

Jeg er sur, rystet og frustreret over at se alle de hundehvalpe som slæbes med til markederne og sælges til hvem der nu gider købe dem.

Små 8-10-12 ugers hvalpe sidder dagen lang i en "indhegning" og bliver hevet op og ned af en masse mennesker dagen lang. Sælgerne påstår hvalpene er både chipset, vaccineret og tjekket men det hele kan man desværre ikke stole på.

Jeg forstår ikke at opdrættere vil udsætte deres hvalpe for sådan et marked og at de vil sælge til folk sådan en dag. Hvem ved om en familie køber en hvalp og fortsætter rundt på markedet hele dagen så hvalpen først kommer hjem om aftenen?

Hvor meget smitte udsættes hvalpene ikke for sådan en hel dag og hvilke indtryk og erfaringer gør de sig lige på et marked hvor folks børn løfter rundt på de stakkels kræ?

Er det dyrevelfærd at hvalpene sidder en hel dag (skygge eller ej) i den her hede?

Uh jeg gad godt folk brugte hjerne engang imellem
    Flattery looks like friendship, just like a wolf looks like a dog...

Med Labradullerne..... AnneMette's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2010
    Sted
    Østjylland
    Emner
    103
    Blog Entries
    1

Re: Markedspladserne

Jeg er holdt med at tage på markeder. Det er efterhånden mange år siden jeg har været afsted og har heller ingen planer om at skulle afsted i år.

Og jeg er helt enig i at dyr ikke hører til sådanne steder. Ligesom jeg heller ikke forstår de såkaldte opdrættere/sælgere, så fatter jeg heller ikke køberne.

Dyr burde forbydes på markederne efter min mening

Golden Retriever ThaFisker's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    Strellev
    Emner
    13

Jeg skal på vorbasse marked imorgen.. Jeg forstår heller ikke hvad dyr laver sådan et sted og jeg kan slet ikke forstå at folk vil købe dem sådan et sted.

Jeg har oplevet flere der har købt en hund og så senere tænkt "Hov, sådan en skal jo passes" eller "Det var ikke lige det jeg forventede"

Forfærdeligt. Men jeg skal altid lige forbi dem og kigge alligevel. Ved ikke hvorfor, jeg køber ihvertfald aldrig nogen og har ikke engang overvejet tanken....

Det er faktisk ret sørgeligt og kan høre der har været meget kritik omkring specielt Vorbasse marked og dyr i denne tid. Man kan jo bare håbe, at det snart bliver forbudt at sælge dyr sådan et sted.

Erfaren Bruger Michelle's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Emner
    41

Jeg undgår så vidt muligt "dyreafdelingen" hvis jeg endelig skulle finde vej til et marked. Synes det er noget svineri -dyr burde ikke sælges på den måde, og mange af dem er jo ikke engang i en ordentlig forfatning når de ankommer

Jeg er helt enig i, at dyr og markedspladser bestemt ikke hører sammen.
    Jeg hørte i radioen, at myndighederne var taget til Vorbassemarked, for at tjekke dyrene inden de blev læsset af køretøjerne, men da myndighederne ankom kl.7.30, var alle dyrene læsset af, selvom at der stod i reglerne, at de først måtte blive læsset af efter kl. 8.00, der er nok nogle, som har haft en dårlig samvittighed over dyrenes vilkår, hvis de overhovedet tænker på dyrene. Jeg syntes også ,at den som arrenger market burde skamme sig, da de ikke har tjek på tingene.

Ny Bruger
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    Odense
    Emner
    0

Jeg kan kun være enig med jer. Jeg kommer meget på div markeder, men holder mig væk fra afdelingen med dyr. Jeg bliver trist af og se de triste skæbner.

Jeg fatter så heller ikke dem, som køber dyr på markedspladser, for man aner ikke, hvad det er man køber, og hvilken skæbne dyrene har været udsat for.

Erfaren Bruger Michelle's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Emner
    41

Jeg skal så ærligt indrømme at jeg/min familie har været nogen af dem der har slæbt dyr med hjem fra markeder.
    Min første pony var en stakkels markedspony -underernæret, bange og trængte til en kærlig hånd. Og det er vidst sådan det generelt stod til for de dyr vi har taget med hjem.

Set i bagklogskabens klare lys, var det self ikke særligt smart. Og i dag er jeg da godt klar over at det eneste vi har "reddet" fra de markeder, er sælgerne som fik lidt ekstra penge på lommen.
    Men vi er jo næppe de eneste der har tænkt sådan, så mon ikke det er årsagen til at nogen vælger at købe sådan et sted?

Golden Retriever ThaFisker's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2010
    Sted
    Strellev
    Emner
    13

Men vi er jo næppe de eneste der har tænkt sådan, så mon ikke det er årsagen til at nogen vælger at købe sådan et sted?
    Jo helt sikkert. Jeg synes da også det er synd for alle dyrene og er overbevist om at jeg kunne give dem et bedre hjem, men derfor får de ikke lov at komme med alligevel. Men sådan tænker andre også og de tænker "Nej, den lille søde hvalp/killing/hest/eller andet skal da ikke stå her og se så sølle ud" og så tager de den med hjem ..

Nogle gange oplever de problemer, andre gange går det heldigvis godt, men man burde egentligt ikke støtte disse sælgere.. :-/

:-)

+ Besvar emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg