View RSS Feed

Recent Blogs Posts

1. hvilken race skal vi vælge?

Hej Jeg skal have ny hund og overvejer nu meget nøje hvilken race det skal være.
    Har overvejet en Tysk pinscher, men har aldrig mødt en Pinscher.
    Kan nogen hjælpe mig med mit valg?
    Vi søger familiehund, som skal kunne være alene hjemme imens familien er på job og i skole. Det er vigtigt for os at det ikke er en hund som gør meget og at hunden er rimlig nem at opdrage. Vi har før haft labrador og cocker og har egentligt været godt tilfredse med begge racer, men vil måske prøve ...
    Kategorier
    Uncategorized
  2. Sådan undgår du hundebid

Hvert år bliver 5.000 danskere bidt af hunde - enten deres egne eller andres. Men der er mange ting, man kan gøre for undgå, at man selv eller ens børn bliver ofre for hundens tænder.

Det er lidt af en udfordring at være angst for hunde i et land, hvor vi har mere end 600.000 af slagsen, og hvor der oven i købet bliver flere og flere af dem.

Heldigvis er langt de fleste hunde fredelige og ufarlige, men hvert år bliver omkring 5.000 mennesker bidt af en hund, viser opgørelser ...
    Kategorier
    Hunde
  3. Kamphundens sande historie

Først og fremmest er kamphunde dyremishandling i højeste potens og ikke kun bestemte racer der bruges inde for det område. Alle hunde kan blive kamphunde det er blot et spørgsmål om at mishandle hundene nok. Når det nu er sagt så lad mig introducere dig ,kære læser, til hvad der må defineres som hundehelvede. Kig på billedet igen. Det er ikke folk der elsker deres hunde der gør det
    De starter i en relativt ung alder med at mishandle dem og smide dem ind til større og stærkere hunde så de ...
    Kategorier
    Uncategorized
  4. Brev fra Topdanamrk vedr deres statistik om hundebid

Jeg vil starte med at sige at de er rigtig hjælpsomme og det er faktisk et interessant brev han har sendt. Nederst skriver han at de er positive over for en lov hvori man prøver at forhindre flere skader og det kan man jo ikke bebrejde dem. Men læs

Vedrørende: hundestatistik
    Kommentar: kære topdanmark
    vedr jeres udtalelse at en amstaff laver 4,7 i skade så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad de skader er også sammenlignet med andre da den store opfattelse er at det ...
    Kategorier
    Uncategorized
  5. Sommeren er her!!

Det har været fantastisk vejr hele weekenden og sommeren banker for alvor på nu

Græsset er eksploderet og det har ponyerne nydt godt af. De kom i tøjr på marken og så ud til at nyde det i fulde drag:

Blomsterne er sprunget ud og langs søen er der et væld af farver og dufte:

Det tiltrækker ...
    Kategorier
    Uncategorized
Side 1 af 4 1 2 3 ... SidsteSidste